Loading color scheme

3-2-1 Startujeme!!

3-2-1 Startujeme!!

Závody na čas - časovka je druh sportu, při němž o vítězi rozhoduje dosažený čas. V časovce závodník startuje na předepsanou trať individuálně. Tento termín se často používá v silniční cyklistice, ale stejný princip používají i některé jiné sporty. Typický je pro některé zimní sporty jako je běh na lyžích a biatlon, i když i v nich se stále častěji používají starty hromadné. Pokud jste profesionální závodník, amatér, nebo si to chcete jen zkusit, máme pro Vás několik super tipů.

Květnový Slávistický přebor v časovkách

Oficiální závody jsou stále zakázány, ale ježdění na kole ne, a to ani na čas. Tudíž děláme seriál časovek, kde si svůj čas může změřit každý sám. Stačí nám jen poslat ke zpracování na email. Máme tady několik termínů a závodů v časovkách. Neváhejte se přihlásit, bude se makat!!! Jdeme na to:

Info před startem:

Své časy posílejte na email: kc.slavia@volny.czpavel.jelinek@kcslaviapraha.cz

Výsledek posílejte ve formátu: Jméno Přímení, název, čas závodu, datum a čas startu, klub, rok narození, licence ano ne, druh závodníka – hobby, amatér, výkonnostní, vrcholový.

Vzor: Karel Kopr, Jesenická časovka 28´36´´, 16.5.1993, 1973, KC Slavia Praha, licence ano, druh závodníka výkonnostní.

Výsledku budou uveřejněny na webu www.kcslaviapraha.cz

Nejde o oficiální závody, jedná se o závod bez rozhodčích. Jede se za provozu a za různých podmínek, ale proč si neporovnat svou výkonnost s ostatními. Hodně štěstí.

1.5. - 8.5. Jesenická časovka

Po 20 letech na téměř identické trati, jen kruhových objezdů přibylo. Poslední časovka se zde jela v roce 2000.

Délka: 20 km

Start a cíl: Jesenice u Prahy: křižovatka ulic Na Ochoze, Říčanská a Cedrová. Startovní a cílová čára začátek přechodu pro chodce na ulici Říčanská.

Trať: Po silnici 101 až do Říčan, kde po 10 km se na kruhové křižovatce u Říčanského hřbitova otočíme a pokračujeme zpět do Jesenice. Cíl je přechod na stejném místě jako start.

Nebezpečná místa: semafor v obci Kocanda, Kruhové objezdy kolem D1 a připojovací pruh na D1 cestou zpět, kde se držíme uprostřed.

9.5. - 16.5. Do vrchu Točná

Zde se jezdí tradiční automobilový závod Eda cup, ale také KPO časovka.  Naše trať je však o 300 metrů delší a také o 10 výškových metrů vyšší.

Délka: 3,7 km převýšení 140 metrů.

Start: Silnice 101 ulice Břežanské údolí směr Zbraslav přesně u cedule Hlavní město Praha.              

Cíl: Obec Točná horizont stoupání na ulici Branišovská před druhým domem vpravo číslo popisné 8 (40 metrů za ulicí K Závorám).

Trať: Po silnici 101 jedeme cca 150 metrů, pak zabočíme doprava do ulice Komořanská, po dalších 1700 metrech opět doprava do ulice Branišovská, kde končíme až na horizontu.

Nebezpečná místa: Křižovatka Břežanské údolí, Komořanská, zde dáváme přednost autům přijíždějícím zleva. Nájezd do ulice Branišovská z Komořanské, serpentiny v ulici Branišovská.

17.5. - 24.5. Čestlická časovka

Na této trati se každé úterý, naposledy v roce 1991 jezdili kontrolní závody Slavie.

Délka: 20 km (4 x 5 000 m dlouhý okruh).

Start a cíl: Ulice Květnového povstání obec Benice u cedule Praha, křižovatka s ulicí Ochrnovská.

Trať: Pokračujeme 1,5 km až do obce Nupaky, zde se napojíme na ulici Nupacká, kterou po 150 metrech opustíme. Jedeme směr Čestlice po ulici Říčanská, z této odbočíme vpravo do ulice Benické a po 1,5 km opět vpravo v Benicích do ulice Květnového povstání směr Nupaky celý okruh Benice, Nupaky, Čestlice jedeme 4x.

Nebezpečná místa: Křižovatka Nupaky, zde dáváme přednost zleva - my jedeme mírně vpravo, Nupaky semafor, Čestlice retardér a za ním odbočení do ulice Benická, kde je hned další retardér. Křižovatka v Benicích, kde dáváme přednost zleva a sami zatáčíme vpravo.

25.5. - 2.6. Do vrchu Žampach

I zde se jezdil tradiční závod do vrchu. Bohužel jeho poslední ročník se uskutečnil v roce 1991 a vítězem byl Radomír Šimůnek st.

Délka: 3,6 km převýšení 215 metrů.

Start: Začátek - Naučná stezka Jílovské zlaté hory, hned u mostku přes Chotuňský potok u ústí do Sázavy.         

Cíl: horizont po obou stranách u telefonních sloupů a napravo bude polní cesta. 150 metrů před začátkem Jílového, kde poblíž je autobusová zastávka Jílové u Prahy hřbitov.

Trať: Po naučné stezce 550 metrů po rovině, po 600 metrech podjíždíme železniční viadukt do obce Dolní studené, zde stezku opouštíme a pokračujeme po silnici mírně vlevo. V polovině trati máme na levé straně zvoničku (stále v Dolním studeném) po dalších 300 metrech se napojíme na hlavní silnici a pokračujeme směr Jílové, kde na křižovatce 800 metrů před cílem zatočíme vpravo. 650 metrů je nejvyšší bod a cíl. Některá místa mají sklon až 20%!

Nebezpečná místa: Na stezce chodí hodně lidí. Jinak minimální provoz, ale poměrně špatný asfalt. Pozor v napojení na hlavní silnice ve Studeném, a pak na silnici Luka pod Medníkem- Jílové.

 

Tak hurá do toho, pojdmě si oživit sportovního ducha a užít si sport, který milujeme. Hodně štěstí :)